Sunny days - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Linda jong - WaarBenJij.nu Sunny days - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Linda jong - WaarBenJij.nu

Sunny days

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 Juli 2012 | Thailand, Phuket

Hallo allemaal,

Sorry voor het lange wachtend op een nieuw verslagje.
Internet in mijn kamer verschijnt zo nu en dan even.
Het is nu al meer dan een week echt goddelijk weer! Zonnetje schijnt, tegen de 35 graden en geen regen. Ben zelfs al een beetje bruin geworden.
Het was zelfs zo warm dat ik zondag met Clarissa naar de mall ben gegaan. Er is daar airco binnen en omdat we beiden niet van winkelen houden zijn we naar de bioscoop geweest haha een of andere vampieren film maar het was wel lekker koel :p

Training is zwaar maar nogsteeds leuk. Vorige week ben ik begonnen met MMA training. Ik had mn enkel net de week voordat ik weg ging geblesseerd.. dus met muay thai ben ik elke keer nog voorzichtig geweest met die enkel. Maar met MMA training werd ik net even iets te enthousiast en knakte mn enkel weer. Wat ijs opgedaan en paar dagen verplicht rust genomen. Wat ook niet verkeerd is als je na gaat dat ik niet op het lelijkste eiland van de wereld zit :p Dus ik heb een paar dagen heerlijk niets gedaan. Beetje rondwandelen en dingen bekijken.

Maandag ben ik weer begonnen met trainen, maar omdat mn enkel nog niet is wat het moet zijn heb ik de ochtendclass bodyfit gedaan (soort bootcamp workout) en in de avond western boxing. Wat totaal niet wat voor mij is :p ik hou van trappen :p
Dinsdag hadden we de big buddah run (voor mij walk :p) Dit betekend dat we de hoogste berg van Phuket op moesten rennen.. met een touw om je midden en daar een autoband aan vast :o en tussendoor eindeloos veel squats en pushups. Dat was het zwaarste wat ik ooit gedaan heb op de mooste plek wat ik ooit gezien heb. overal stukken regenwoud en langs de kant stonden olifanten in het modder te ploeteren zooo mooi! En een geweldig uitzicht over de zee.
En op de top van de berg is een supergroot standbeeld van buddah. Vandaar de big buddah :p
En een mooie tempel waar de monniken mediteren.
De bodyfit class is echt vreselijk.. maar o zo goed. Dus dat blijf ik nu in de ochtend doen. En muay thai in de avond. Van de week heb ik nog een prive sessie met onze weigtlifting coach (zoo raar om een thaise bodybuilder te zien :p) die mij gaat helpen met een weightlifting schema. Dus dan word t ook nog 4 dagen in de week s avonds na diner weightlifting.
Dinsdag ochtend is elke keer de big buddah run en donderdag ochtend gaan we naar het strand om daar de bodyfit te doen.
Dit is wel goed, gezien ik tot nu toe nog geen stand van dichtbij heb gezien :p En dat terwijl ik hier al bijna 2.5 week ben.
Tijd begint nu al voorbij te vliegen. Ik leer steeds meer leuke mensen kennen.
Er is nu zelfs een meisje uit Nederland hier.
Vorige week woensdag zijn de naar Ong bak geweest een bar/disco we gingen met redelijk wat mensen van het kamp dus t kampbusje zat al vol. Ik ging met Julia (Rusland) Rodriqo (mexico) en Elias (afrika/griekeland) in de auto van Julia naar Ong bak, we wisten alleen de weg niet dus moesten we achter het busje van t kamp aanrijden..moet niet te moeilijk zijn dachten we zo.. Totdat het busje weg reed en Julia zei.. eeeh i cant find my keys. Dus wij met zn 4e overal zoeken op de grond in de auto onder de auto, in het tasje van Julia. Uiteindelijk hadden we ze gevonden en gelukkig had de rest door dat wij niet volgde dus waren hun alweer terug gekomen. Bij Ongbak hebben we wat gedronken en wat gepoold.. was super gezellig! Toen zijn we met ons 4e weggegaan om ergens wat te eten. Thai food langs de kant van de weg is echt geweldig! En we hebben besloten om een kookclubje te doen om van iedereen de cultuur wat te leren :p Hehe straks kom ik terug naar Nederland en kan ik nog koken ook :p
Geoff mijn maatje uit de USA moet helaas eerder naar huis. Alles hier in Phuket is toch net even wat duurder dan dat de site deed vermoeden. Gelukkig heb ik mn best gedaan om zoveel mogelijk te sparen maar Geoff dacht dat hij het 3 maanden makkelijk moest redden maar is nu al bijna door zn geld heen. Dus hij moet zijn ticket verzetten en blijft maar 1 maand. en hij vecht vrijdag in Bangla stadion zodat hij nog 3000 bath krijgt, zo kan die t de komende weken nog redden hier :p Zo anders dan Stina en Elizabeth uit Noorwegen, ze vroegen of ik met hun mee ging naar Phuket town de shuttel bus uit hun hotel kon ons wel brengen. Dus ik ging vandaag naar hun hotel heen, whoooow! Dat is het mooiste en meeste luxe hotel wat ik ooit gezien heb. Massage tafels in de kamer, een Turks stoombad, een jacuzzi (met glazen wanden zodat je uitzicht hebt op stukken geweldig natuur), super grote mooie douche met glazen plafon zodat je palmbomen zag als je naar bovenkijkt. Oooh een een super groot balkon met 2 ligbedden erop en een uitzicht op t regenwoud.
Whooow.. ik heb nog nooit zovaak woooow gezegd denk ik :p
Dus toen we terugkwamen van Phuket town, gingen we bij hun aan het zwembad liggen…Wooow again :p Zo mooi! In het zwembad, kan je zo over de rand heen kijken en dan heb je weer dat geweldige uitzicht op het regenwoud en een mooie vijver met buddah altaar iets om bij te mediteren. Zo geweldig, daar voel je je helemaal als een prinses.
En nu heb ik ook een mooi plekje om te chillen tussen de ochtend en middag sessie in :p Op t kamp is nergens een plek waar je buiten kan liggen om een beetje bruin te worden. Dus een zwembad en zo’n uitzicht is natuurlijk een geweldige uitkomst :p

Dus tot zo ver ;)
Ik mis jullie allemaal wel hoor!

xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Muay-thai trainen in Thailand

Recente Reisverslagen:

24 September 2012

nog maar 1 week

08 September 2012

long time no see.

07 Augustus 2012

Amazing fullmoon ;)

01 Augustus 2012

BBQ Beatdown en Patong

25 Juli 2012

More sun ;)
Linda

Actief sinds 20 April 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 6136

Voorgaande reizen:

29 Juni 2012 - 28 September 2012

Muay-thai trainen in Thailand

Landen bezocht: