nog maar 1 week - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Linda jong - WaarBenJij.nu nog maar 1 week - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Linda jong - WaarBenJij.nu

nog maar 1 week

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 September 2012 | Thailand, Phuket

Oooh, de tijd gaat zo snel!
Komende vrijdag vlieg ik alweer naar huis! Zo raar om aan te denken. Ook Nederlands praten gaat weer even een omschakeling zijn :p.
Ik kwam zaterdag een Nederlandse jongen tegen en ik had gewoon moeite met Nederlands praten hahaha.

Ik zou afgelopen donderdag vechten in patong stadium. Maar dit ging jammergenoeg niet door :( Ik had al een aantal kleine blessures (ontsteking in mn pols en ontstoken lymfeklieren ) Maar toen ik een paar dagen voor ik moest vechten tegen de zak aan het trappen was schoot mn heup uit de kom (en gelukkig ook weer meteen terug in de kom) maar hierdoor kon ik niet meer trappen en knieën, en heeft mn trainer het gevecht afgezegd :(.
Ik aan de antibiotica en sterke pijnstillers.
Even balen, maar er is hier gelukkig genoeg te doen. Ik heb een paar dagen rust genomen en alleen maar leuke dingen gedaan.
Naar de big buddha *achterop een scooter. zo eng :/ en het hielp ook niet dat Luc onderweg naar boven "uitgleed"met zn scooter.
Ik heb nog nooit zoveel scooter ongelukken gezien als hier in Thailand! Maar dat komt denk ik ook wel omdat de meeste toeristen gewoon dronken op de scooter stappen.
Anywayz.. gelukkig alles verder goed verlopen :p en we hebben heerlijk in de zon gezeten van het uitzicht genoten.
En er was ook een hele famillie apen bij de big buddha. Toen we door een bospad naar het uitkijkpunt liepen waren Elias en ik letterlijk omsingeld door apen.
Elias zei tegen mij, niet wegrennen dan vallen ze aan.. dus hij bleef staan. En ondertussen kwamen er wat apen dichterbij, aaah ik flipte m ondertussen al de pan uit maar deed natuurlijk mn best niets te laten merken haha :p Een van de apen (de opperhoofd van de apen denk ik :p) stak zn arm uit en voelde aan Elias zn broek, en zette vervolgens zijn tanden in zn broek. Toen die besefte dat we niet eetbaar waren ging die aap aan de kant. En dat was mijn teken :p haha ik liep (uiteraard heel zelfverzekerd en stoer) langs de apen terug naar de big buddha.
Apen zijn eng!

Om nog maar even door te gaan over de enge dieren, er zijn hier slangen die niets doen en totaal ongevaarlijk zijn, maar er zijn ook echte killers. En voor het geval je niet zeker weet of het een giftige slang is of niet is er een handig trucje.. Kijk wat de locals doen. Als een Thai rent of gilt, it means... run!!
Laatst was ik bij mama's aan het eten en rustig mn boekje aan het lezen tot een thaise vrouw opspring gilt en wegrent. Dus ik kijk opzij en zie ik een cobra. Ik rennen, rest van het restaurant rennen :p haha tot een kerel met 2 stokken kwam en de cobra met de stokken doodsloeg.
Yep, dat zal je in Nederland in een restaurant niet zo snel meemaken :p

Het voordeel van niet vechten is dat ik uit kan gaan en met een gerust hart een biertje (of whiskey-tje) kan drinken.
Zaterdag ging ik dus naar de bar vlak bij t kamp. De eigenaar van de bar is een ladyboy, May. Zo grappig om nieuwe jongens te zien flirten met haar, totdat ze door hebben dat ze eigenlijk een hij is :p
Er waren een paar super leuke mensen uit Zweden bij de bar en we deden allemaal kaartspelletjes en jenga.
Toen we besloten hadden om naar Laguna te gaan belde May een taxi voor ons. Toen de "taxi" kwam bleek het een grote pick up te zijn. Dus wij met zn allen in de achter in de pick up. Taxi's in thailand zijn altijd leuk!!
Weer een geweldige avond gehad in Laguna!
En zondag was een brakke dag haha.
Ik heb nieuwe buren aan beide kanten naast mij. Blaise uit nieuwzeeland en Chris uit Canada. Allebei super gezellig!! We chillen dan ook vaak bij elkaar in de kamer.. al roddelend over alle mooie kerels :p

Oja, vrijdag zijn we naar Patong geweest. Eerst lekker over t strand gewandeld. Strand met maanlicht is geweldig!
Toen zijn we naar een waarzegger geweest, dit was zo grappig.
Mijn toekomst : 2 mannen, 1 kind, en ik word beroemd :p Nou klinkt goed dacht ik toch :p
We gingen verder met onze missie, opzoek naar een karaoke bar. En die vonden we (uiteraard) in het gay gedeelte van patong.
Zingen is niet mijn skill, dat werd pijnlijk duidelijk :p

Die maandag begon ik weer met trainen. Omdat ik nogsteeds niet kon trappen of knieën ben ik maar weer begonnen met bodyfit, crossfit en western boxing.
Maar bodyfit en crossfit is zooo leuk! Het zijn ruige bootcamp workouts heel intensief en zoo goed! Ik voel mn spieren elke keer weer branden :p
En elke dinsdag nogsteeds de big buddha run. 5 km super steile berg op rennen met een autoband om je middel.
Zaterdag bedachten Chris, Clara en ik ons dat het wel goed zou zijn om de big buddha te doen. Dus zo gezegd zo gedaan. het was een beetje regenachtig dus ik dacht er niet aan om me in te smeren. Maar halverwege kwam de zon toch door en ben ik kei hard verbrand. Nu staat er heel leuk een wit tshirt op mn lijf :p
Op de weg terug naar het kamp zijn we nog langs de wat chalong tempel geweest. Dit was super mooi en groot! Erg indrukwekkend.

Die avond was mijn laatste zaterdag en ook Lewis laatste zaterdag. Uiteraard moest dit gevierd worden haha :p
Dus we gingen met een grote groep naar Patong, naar de tiger bar.
Super leuke avond gehad met een hele boel leuke mensen! Erg jammer dat dit alweer mijn laatste weekend is.
Maar ik kijk er ook wel naar uit weer thuis te komen en met mijn liefste vrienden enschede city in te gaan haha ;)

Tot volgende week allemaal!!
xxxxx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Muay-thai trainen in Thailand

Recente Reisverslagen:

24 September 2012

nog maar 1 week

08 September 2012

long time no see.

07 Augustus 2012

Amazing fullmoon ;)

01 Augustus 2012

BBQ Beatdown en Patong

25 Juli 2012

More sun ;)
Linda

Actief sinds 20 April 2012
Verslag gelezen: 1242
Totaal aantal bezoekers 6135

Voorgaande reizen:

29 Juni 2012 - 28 September 2012

Muay-thai trainen in Thailand

Landen bezocht: